Friday, May 22, 2009

......................2 KOTAK TORA KETIKA 5.30 PETANG


Mesti ramai yang pelik dengan tajuk posting kali ni..m..ya la, time kecik2 dulu, teringin sangat nak main tora...setiap edition kalau boleh, nak buat koleksi. ada-ada je..yang nak di kisahkan kat sini bukan kerana nak mengimbau kenangan kecik2 dulu tapi nilai yang jauh lebih besar daripada itu..

NILAI SEBUAH PENGORBANAN
Naik motor petang tadi dengan seorang sahabat di tengah kesibukan pulau mutiara di berikan rezeki untuk melihat situasi yang sungguh mengharukan..seorang ayah sedang leka membelek-belek 2 kotak mainan (tora)..Ya Allah, Engkau perlihatkan satu adegan pengorbanan..agar hamba ini bersyukur kerana diri ini mempunyai seorang ayah..walau siapa, walau bagaimana keadaannya..

agar hamba ini mengambil pengajaran..bila di sisi seorang suami yang bergelar ayah, sentiasalah bakar semangatnya agar terus berkorban..kerana hidup ini hanya indah jika kita memberi..agar yang di bawa pulang adalah yang halal dan baik..kerana itu yang menjadi sumber kebahagiaan keturunan cucu cicitmu..
bila di sisi seorang ayah yang lelah berkorban siang malam untuk kecukupanmu...agar kau sentiasa bersyukur dengan hadiah yang tidak ternilai daripada Allah itu...




No comments: